تبلیغات در ناول کافه کانال ستارگان رمان انجمن رمان
دانلود رمان : ناول کافه مرجع دانلود رمان های ایرانی و رمان های خارجی
ضد جوش صورت
خانه » نقد و بررسی رمان » بررسی رمان پس از تو اثر جوجو مویز
بررسی رمان پس از تو اثر جوجو مویز

بررسی رمان پس از تو اثر جوجو مویز

بررسی رمان “پس از تو” اثر جوجو مویز

در این مطلب از سایت ناول کافه، قصد داریم به بررسی رمان “پس از تو” جلد دوم رمان زیبا، مشهور و پرطرفدار “من پیش از تو” بپردازیم. برای خواندن این مطلب جالب و مفید که توسط تیم ناول کافه جمع آوری شده در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بررسی رمان پس از تو اثر جوجو مویز

بررسی رمان پس از تو اثر جوجو مویز

بررسی رمان “پس از تو” اثر جوجو مویز

 

⊗محتوا⊗

✓ در مورد نویسنده
✓ دیگر آثار جوجو مویز
✓ اطلاعات کلی کتاب
✓ تمجیدهایی از کتاب
✓ جملاتی از متن کتاب
✓ جزئیات رمان

 

بخش اول

⊗ در مورد نویسنده ⊗ 

جوجو مویز رمان نویس و روزنامه‌نگار است. پرفروش‌ترین رمان‌های او من پیش از تو، دختری که رهایش کردی، یک به علاوه یک، و…
کتاب‌های رمان‌های او به بیش از چهل زبان زنده دنیا ترجمه شده است و در ده کشور به پرفروش‌ترین کتاب‌ها تبدیل شده است. مویز از معدود نویسندگانی است که در فهرست پروفروش‌های نیویورک تایمز همزمان سه کتاب دارد. کتاب من پیش از تو، توانسته در دنیا بیش از هشت ملیون نسخه فروش داشته باشد و با اقتباس از این کتاب، فیلمی پرفروش ساخته شده که بازیگران آن سم کلیفین و امیلیا کلارک هستند. این فیلم در تابستان ۲۰۱۶ اکران شد. جوجو با همسر و سه فرزند خود در اسیکس زندگی می‌کند.

 

بخش دوم

⊗ دیگر آثار جوجو مویز ⊗

 

کتاب‌های منتشر شده از این نویسنده عبارتند از:​

  • باران پناه دهنده (سال ۲۰۰۲)
  • میوه خارجی (سال ۲۰۰۳)
  • مرکز فروش طاووس (۲۰۰۴)
  • کشتی عروس ها (۲۰۰۵)
  • خلیج نقره‌ای (۲۰۰۷)
  • موسیقی شب (۲۰۰۸)
  • اسب رقاص (۲۰۰۹)
  • آخرین نامه از معشوقت (۲۰۱۰)
  • من پیش از تو (۲۰۱۲)
  • ماه عسل در پاریس (۲۰۱۲)
  • دختری که تو پشت سرت جا گذاشتی (۲۰۱۲)
  • یک به علاوه یک (۲۰۱۴)
  • من پیش از تو (۲۰۱۲)
  • تک و تنها در پاریس (۲۰۱۷)
  • باز هم من (باز هم من)

بخش سوم

⊗ اطلاعات کلی کتاب ⊗

رمان من پس از تو، نوشته‌ی جوجو مویز در ۲۹ سپتامبر سال ۲۰۱۵، در کشور بریتانیا منتشر شد. این کتاب فصل دوم رمان پر فروش من پیش از تو که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده بود است؛ طبق گفته‌ی جوجو مویز، وی قصدی بر اضافه کردن این رمان بر جلد قبلی نداشته لیکن پیام‌های خوانندگان که خواستار دانستن زندگی لوئیزا پس از مرگ ویل بودند، صفحه‌ای جدید از این رمان ورق خورد.
 

بخش چهارم

⊗ تمجیدهایی از کتاب ⊗
*وقتی من این رمان را تمام کردم دوست نداشتم مرورش کنم، دلم می‌خواست از اول بخوانم. شاید تعجب‌آور باشد که در بیشتر این رمان چندصد صفحه‌ای مدام اشک می‌ریختم. جوجحو مویز نویسنده‌ای که این اثر عاشقانه را خلق کرده، کاملا می‌داند پدیده‌ای عاشقانه و احساسی را عرضه می‌کند. داستان مویز اشک خواننده را جاری و در عین حال او را غرق داستان می‌کند. داستان مویز اشک خواننده را جاری و در عین حال او را غرق داستان می‌کند. او در بعضی از موقعیت‌ها خواننده را وادار می‌کند که دیگر موقعیت‌های احساسی شود. چیزی که هیچگاه از یادش نمی‌رود.​

New York times

*رمان زیبا، عاشقانه و تا حدی تلخ، کتابی که تا مدت‌ها پس از خواندن یادتان می‌ماند.​

Star

*جالب، باورپذیر و متاثرکننده.​

Womans, Own

*رمانی واقعا محسورکننده و عاشقانه.​

Daily Telegragh

*این رمان، کتابی عاشقانه است که خواننده را در خود غرق می‌کند. داستانی پویا که پایان آن هرگز قابل پیشبینی نیست. موضوع داستان غافلگیری‌ها و سوالات تفکر برانگیز دارد.​

USA Today

*رمانی زیبا و محسورکننده.​

Sun

*جذاب، غافلگیرکننده و متاثرکننده. همراه با شخصیت‌هایی که پر از احساس و تکاپو هستند. رمانی تاثیرگذار که می‌تواند پیچیدگی عشق را به وضوح آشکار کند.​

Pepople

*رمانی عاشقانه و حیرت‌ور. داستانی که اشک خواننده را روان می‌کند.​

O, The orphan Magazine

*کتاب را بخوانید و اشک بریزید؛ اتفاقاتی تاثیرگذار با طنز تلخ جوجو مویز.​

Good Housekeeping UUSA 

*جوجو مویز بار دیگر شاهکار کرد و داستانی جذاب و عاشقانه خلق کرد. مطمئن باشید موقع خواندن این کتاب یک جعبه دستمال کاغذی کنار دستتان باشد.​

Candis

داستان‌های فوق العاده عاشقانه جوجو مویز باعث می‌شود خواننده همیشه به یک جعبه دستمال کاغذی نیاز داشته باشد. این رمان سرشار از جذابیت‌های عاشقانه است. روابط عاشقانه و پیچیده، چیزی که انسان را به تفکر وا می‌دارد. تصویرسازی‌های جوجو مویز باعث جذابیت بیشتر این کتاب می‌شود.​

Sunday Express

*یک داستان عاشقانه غمناک، ناول کافه تاثیرگذار، همراه با پیچیدگی‌های عاشق شدن.​

Publishers Weekly

داستانی عاشقانه خاج از چهارچوب زمان و بار دیگر مملو از احساسات خاص مویز. یک رمان مجذوب کننده که مملو از جزئیات گیراست.​

Red

بخش پنجم

⊗جملاتی از متن کتاب ⊗

 

*حالا که روزمرگی‌مان را از دست داده بودیم، احساس سردرگمی می‌کردم. هفته‌ها طول کشید تا دست‌هایم که دیگر بدنش را لمس نمی‌کردند، احساس بی‌کفایتی نکنند؛ پیراهن لطیفش که دکمه‌اش را می‌بستم، دست‌های گرم و بی‌حرکتش که به آرامی می‌شستم، موهای ابریشمی‌اش که هنوز می‌توانستم لای انگشت‌هایم حسش کنم. دلم برای صدایش تنگ شده بود، برای برخورد تند و خشکش، خنده‌هایش که به سختی می‌توانست بخندد، کمرش که با انگشتم لمس می‌کردم، حالت پلک چشمانش وقتی خواب‌آلود می‌شد و روی هم می‌افتاد. (صفحه ۳۷)

*وقتی آدم درگیر قضیه‌ی فاجعه‌آمیزی می‌شود که زندگی‌اش را تغییر دهد، یک نکته این وسط مطرح می‌شود. در این گونه مواقع، آدم خیال می‌کند حتما باید با حادثه‌ی فاجعه‌آمیزی که زندگی‌اش را تغییر داده، رودررو شود؛ یادآوری گذشته؛ شب‌های بیخوابی، موضوع دائم توی ذهنتان می‌پیچد و از خودتان می‌پرسید آیا کار درستی کرده‌ام؟ آن چه را که باید به خودتان بگویید، می‌گویید. آیا اگر جور دیگری برخورد می‌کردید می‌توانستید حتی یک ذره هم شده تغییری در اوضاع ایجاد کنید؟ (صفحه ۵۳)

*گاهی به زندگی مردم دور و اطرافم نگاه می‌کنم و از خودم می‌پرسم آیا سرنوشت ما انسان‌ها مقدر بر آن است که لطمه بخوریم و آسیب ببینیم. (صفحه ۴۵۱)

*کسی زیر سایه‌ی یک بت نمی‌تواند رشد کند. (صفحه ۴۰۸)

*وقتی عزیزی را از دست می‌دهیم، کسی که عاشقش هستیم، ظاهرا دیگر توان برنامه‌ریزی نداریم. گاهی افراد حس می‌کنند دیگه هیچ اعتمادی به آینده ندارند، گاهی هم خرافاتی می‌شوند. (صفحه ۳۹۵)

*چرا باید بگذاری یک اشتباه کلِ زندگی‌ات را تغییر بدهد؟ (صفحه ۳۷۸)

*رقصیدیم و رقصیدیم، انگار هیچ کاری نداشتیم جز رقصیدن. وای خدای بزرگ، عالی بود. مدت‌ها بود که لذت زندگی کردن را از یاد برده بودم، لذت گم‌شدن در موسیقی، وسط ازدحامی از جمعیت، شور و هیجانی ناشی از تبدیل شدن به موجود زنده‌ای که قلبش می‌تپد. برای چند ساعت، در لحظاتی جانانه و رازگونه، خودم را از همه‌چیز رها کردم. مشکلاتم مثل بادکنک گازی از من دور شدند؛ شغل وحشتناک، رئیس ایرادگیر و درجا زدن‌ها. حالا چیز دیگری بودم، زنده، در جنب‌وجوش و شاد. (صفحه ۲۰۴)

*می‌توانم بگویم از زندگی خودم تقریبا راضی بودم. این قدر در جمع‌هایی بودم بفهمم باید از شادی‌های کوچک زندگی هم خوشحال بود. سلامت بودم. دوباره خانواده‌ام را داشتم. کار می‌کردم. اگر هنوز با مرگ ویل کنار نیامده بودم، دست کم حس می‌کردم کم کم دارم از زیر سایه‌اش بیرون می‌آیم.

(صفحه ۱۷۷)

*وقتی آدم درگیر قضیه‌ی فاجعه‌آمیزی می‌شود که زندگی‌اش را تغییر دهد، یک نکته این وسط مطرح می‌شود. در این گونه مواقع، آدم خیال می‌کند حتما باید با حادثه‌ی فاجعه‌آمیزی که زندگی‌اش را تغییر داده، رودررو شود؛ یادآوری گذشته؛ شب‌های بیخوابی، موضوع دائم توی ذهنتان می‌پیچد و از خودتان می‌پرسید آیا کار درستی کرده‌ام؟ آن چه را که باید به خودتان بگویید، می‌گویید. آیا اگر جور دیگری برخورد می‌کردید می‌توانستید حتی یک ذره هم شده تغییری در اوضاع ایجاد کنید؟ (صفحه ۵۳)

 

بخش ششم

⊗ جزئیات رمان ⊗

لوئیزا کلارک پس از مرگ ویل، به لندن می‌رود و با پولی که او برای تغییر زندگی‌اش از خود به جا گذاشته خانه‌ای می‌خرد و در کافه‌ای درون فرودگاه کار می‌کند؛ زندگی ریتم آرام خود را دارد و لوئیزا هنوز هم با خاطرات ویل زندگی می‌کند و برای فراموشی و عمل کردن به خواسته‌اش _ تغییر رویه زندگی_ کاری را در پیش نگرفته؛ لیکن زندگی غافلگیری‌های خود را دارد و با ورود دختری که خود را لی لی، فرزند دوست دختر سابق ویل معرفی می‌کند لوئیزا در دوراهی جدیدی پا می‌گذارد که…

 

مطالب پیشنهادی:

بررسی رمان من پیش از تو اثر جوجو مویز

رمان چیست و تاریخچه رمان

۱۰ داستان کوتاه که ارزش خواندن دارند

رمان های ترسناک و وحشت آور

چاپ رایگان رمان

4.1/5 - (13 امتیاز)
برای این مطلب ( بررسی رمان پس از تو اثر جوجو مویز ) امتیاز خودت را با ستاره های بالا ثبت کن
باکس دانلود
  • منبـــع : نــاول کــــافه NovelCafe
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

راهنما

  • نظرات خود را تنها در مورد این رمان در بخش کامنت ها بیان کنید.
  • از ارسال مطالب تبلیغاتی و توهین آمیز خودداری کنید که تایید نخواهند شد .
  • اگر سوالی داشتید از بخش تماس با ما اقدام به ارتباط با مدیریت کنید.
  • رمان ها در سه فرمت (APK،EPUB،PDF) برای دانلود قرار میگیرند.
  • کاربران باتوجه به سیستم عامل گوشی می توانند رمان ها را دانلود کنند.

درباره SPRING :

فارغ التحصیل کارشناسی ادبیات انگلیسی

تاکنون 4 نظر ثبت شده است.

  1. لینک دانلود خرابه یا من پیداش نمیکنم دقیقا کجاست؟

  2. عجب!
    مرسی واقعا

  3. عالیهههه 👍😍👏


تمامی حقوق این سایت متعلق به ناول کافه می باشد و هرگونه کپی از مطالب و تصاویر شرعا حرام بوده و پیگرد قانونی دارد.